Hur jag redigerar mina bilder

Tänkte visa i ett litet inlägg hur jag oftast redigerar mina bilder, för vet att många har undrat just det.

Börja med att öppna bilden i photoshop (går säkert att göra liknande redigering i andra program). Välj sedan den svartvita symbolen i lagerplatten, längst ner i högra hörnet och välj Curves/Kurvor och pröva dig fram för att göra bilden ljusare.
Välj sedan samma svartvita symbol igen och välj solid color/enfärgad och blanda en mörkblå färg. Tryck sedan Ok.
Välj sedan blending/blandningsläge och välj exclusion/uteslutning och dra ner till ungefär 20-30 %, testa dig fram! Lägg sedan ihop alla lager genom att trycka ner ctrl - shift - E samtidigt.
Gå in på adjustments/justeringar och sen brightness/contrast/intensitet/kontrast och öka lite kontrast på bilden. Sen kan man gå in på adjustments/justeringar igen och dra upp lite mer ljus på curves/kurvor. Måste säga att jag inte är en höjdare på att printa bilder från datorn, men det blir man väl också bättre på.. Laddar upp färdiga resultatet i ett nytt inlägg :)






Ditt namn
 

Din mail


Din blogg eller hemsida


Skriv din kommentar här


Spara?