Mitt fotointresse


Första bilden jag tog med min kamera i en spegel, lite ego sådär sommaren 2011.
Mitt fotointresse har väl alltid funnits där, men de var först 2008 som jag fick en egen kamera. Samsung S630 började jag fota med, allt från egobilder till blommor framförallt. Använde den jätteofta och tyckte den var hur bra som helst. Men i slutet av 2009 började jag kolla på en ny kamera, en systemkamera som hette Nikon D3000. Lite roligt att jag kollade på Nikon i början men idag äger en Canon, men finns en historia bakom det också. Jag önskade mig i alla fall en systemkamera när jag fyllde 15 år, men fick istället en Nikon Coolpix P90 som inte är en systemkamera och tyckte de var helt okej ändå. Använde den flitigt men tyckte att det alltid var något som saknades. Så efter ett halvår tröttnade jag och började kolla på systemkameror igen, men denna gång en Canon eftersom jag samtidigt började läsa många fotobloggar som fotade med Canon.

Det tog ett halvår till ungefär, i början av februari 2011 beställde jag en Canon EOS 550D från Scandinavian Photo och blev hur lycklig som helst. I början förstod jag inte mycket av en systemkamera men kan idag fota manuellt och lär mig hela tiden nya saker! Skulle gärna byta upp mig till en fullformatskamera men jag kan så mycket med den jag har! Den är verkligen värt sitt pris! Och har lärt mig att de inte bara är kameran som spelar roll längre, utan även objektiven. Idag älskar jag att fota och kommer detta år också utvecklas mest, ni kommer märka varför när sommaren närmar sig. my photography, my passion.

Hoppas att ni orkade läsa all lång text! Försökte korta ner det så mycket jag kunde så de inte skulle bli så himla långt. Finns fler saker jag skulle vilja skriva, men detta är väl som en lång sammanfattning.





Ditt namn
 

Din mail


Din blogg eller hemsida


Skriv din kommentar här


Spara?