Svar på frågor

Vad gillar du minst att fota?
Jag vet inte riktigt.. Landskap tror jag, även om jag inte har fotat det så jättemycket är det inget jag har fastnat för.

Vad är ditt favoritmotiv?
Gillar att fota nästan allt, men porträtt är en återkommande favorit även om jag inte har haft chansen att fota det så mycket :)

Nästa kamerainköp?
50 mm f/1,4 USM

Bästa årstid?
Sommar!

Favoritblogg?
Läser väldigt många bloggar, men favoriterna är nog fotobloggar eftersom man lär sig mycket av dom. De som jag gillar har jag länkat i min meny :)

Går du på någon sport?
Nej det gör jag inte. Men har funderat på att börja träna på gym :)

Drömkamera?? :D
Canon EOS 1D x

Varför började du blogga och hur länge har du gjort det?
Jag började blogga för att mina vänner gjorde det, och de va runt 2008 :)

Hur har du lärt dig så mycket inom foto?
Jag fotade mycket och provade nya inställningar. Läser många fotobloggar och kollar på tips som jag provar själv, vilket slutar med att man lär sig mer :)

Har du en iphone?
Nej det har jag inte, men ska nog köpa en iphone efter att jag har sommarjobbat :)

Vilket objektiv fotar du mest med?
Mitt standard objektiv (18-55) använder jag alltid :) Händer ibland att jag använder min telezoom men de är väldigt sällan.

Vart har du köpt dina snygga solglasögon?
Jag köpte dom på gina tricot förra sommaren, finns nog i butik igen :)

Har du några kompisar som också fotar?
Nja, har ju klasskompisar som fotar. Men inga närmare vänner som jag brukar umgås med fotar så som jag gör, de är tråkigt för de är roligt att ha fler vänner med samma fotointresse.

Favoritserie på tv?
The vampire diaries lätt!

Vill du starta ditt egna företag? Har för mig att du har pratat om de i bloggen förut..
Ja det vill jag. Mest för att bli tagen mer seriöst av andra men också för att min dröm är att bli fotograf. Jag tänkte starta upp det nu i sommar men just nu känner jag att de är bättre att vänta tills jag är 18 år så de inte blir extra papper och att jag har tillgång till bil eftersom jag troligen fått körkort.

Vad heter typsnittet för "startsidan"?
Tror de är Century Gothic :)

Tack för alla frågor :)


Cassies - Vardag&Foton

Tack så mycket för svaret! :)



URL: http://calye.blogg.se/


FourPictures - Photography

Ha en trevlig valborg! :)



URL: http://fourpictures.blogg.se/





Ditt namn
 

Din mail


Din blogg eller hemsida


Skriv din kommentar här


Spara?